Sabtu, 15 Disember 2007

PENGUMUMAN

IBU KESAYANGAN BLOG MASTER MENINGGAL DUNIA
AL-FATIHAH, ibu kepada Blog Master, Yah Binti Saleh, 79 tahun telah selamat pulang kerahmatullah pada 10hb. Disember 2007 yang lepas bersamaan 30hb. Zulkaedah 1428 Hijrah setelah terlantar sakit lebih kurang satu setengah bulan.

Bagi saya, ini merupakan satu kehilangan yang cukup besar dalam hidup saya kerana emak saya adalah seorang adalah seorang isteri, ibu serta nenek yang cukup baik malah dikalangan saudara-mara, jiran tertangga dan kawan-kawannya mengatakan beliau adalah Raja Manusia.

Kebaikan itu terserlah apabila beliau tidak pernah bergaduh dengan isteri-isteri ayah saya yang lain. Malah isteri saya juga boleh tinggal sebumbung dengan beliau sejak kami kahwin lebih kurang 22 tahun yang lalu hinggalah beliau menhembuskan nafasnya yang terakhir.

“Saya mengambil kesempantan ini untuk merakamkan jutaan terima kasih kepada saudara-mara, rakan dan taulan yang telah sudi meluangkan masa untuk menziahi jenazah ibu saya.”

“Saya juga ingin merakamkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada Kakak dan Abang saya serta anak-anak mereka yang turut menjaga dan menziarinya sepanjang beliau sakit selama satu setengah bulan itu.”

“Saya yakin walaupun beliau sakit tetapi ini merupakan saat-saat yang cukup bahagia buat dirinya kerana semua anak cucu bukan saja menjaganya malah memberi perhatian yang cukup baik. Malah saya merasa cukup senang dan bahagia apabila sembahyang jenazah dan majlis tahlil turut disertai oleh anak-anak cucunya.”

Tiada ulasan: